Tuesday, November 11, 2014

Tantsuloengud ja 21. sajand

Temple University tantsuosakond kannab korra-paar kuus oma tantsuloenguid veebis üle. Täna räägivad improvisatsioonist kui mõtlemise vahendist? Viisist?
Naljakas on mõelda tagasi aegadele, kus uskusin, et improvisatsioon tähendab keha vaba liigutamist.
Haa.

Pean kirjutama sellest, kuidas kolmeaastane vennapoeg mu esseesse panustas. Või üldse - 21. sajandist.
Minu meelest on päriselt ka suurepärane, kuidas vastavate programmide ja app'ide olemasolu tõttu kulub mul täpselt 1 päev, et omandada noodikirjutamis- (tantsukirjutamis-, diagrammikoostamise-, mindmappingu-, pildikollaaži- jne) programmi põhialused koos käegakatsutava tulemusega. Loomulikult kulub mõnda aega, enne kui antud tööriistu osavamalt käsitlen, ent kiired visandamised, ideede kokku viskamised ja nende modifitseerimised ei ole kunagi olnud lihtsamad. Lõputu paberite sodimise vastu olen eriti nüüd, kus pean mahutama kogu oma elu 8 ruutmeetri peale ja nagunii järgnevatel aastatel mööda maailma ringi tuuritan - kuigi olen kohusetundlikult säilitanud juba aastakümneid oma 'ideelist portfooliot' elik visandeid, ideekavandeid jms, siis poleks see hetkel lihtsalt enam otstarbekas. Või õigemini virtuaalsus on selleks praegu täiesti piisav. Pikkade seletavate meilide/tutorialite koostamine on mulle ka juba vastukarva - nüüd panen küsijale üles (õpetus)video või avaldan pikemat arvamust audiofailis. Mitte et aeg oleks raha, aga optimaalsus on optimaalsus.


Otto roll oli selles, et nägin teda Londonis pad'il erinevaid ehitamismänge kasutamas ja olin sellevõrra targem diagrammide koostamise/kujundamise võimalustest üleni puutetundliku programmiga. Selles mõttes - ma olen vana Wordi-pede, üleni harjunud tekstiliste käskluste ja rippmenüüdega. Ma töötan ikka veel oma muldvanal (kuigi siiski sellest sajandist) Dell Latitude D620-l, mis igapäevaselt verd köhib ja mille elus hoidmine on nagu hommage kivikirvele... Mulle on see sõrmeliigutuste kasutamine ikka väga uus ja põnev teema. Aga olen leiutanud mingi endale toimiva sümbioosi pad'i ja pc võimalustest ja kasutan neid tööhoos sageli paralleelselt, vahendades kujundusfaile, kombineerides netikasutust, teksti ja pilti. Ja - hoolimata näilistest nostalgilistest valikutest tööelus - olen üldse igatpidi õnnelik 21. sajandis elamise üle.

Siia sobivad lõpetuseks tänased minuni jõudnud lingid:

Balletikalligraafia (video avaneb artiklis)

Movement programming - for pedagogical purpose


Movement programming - for art (video avaneb artiklis) - Tasub vaatamist!




No comments:

Post a Comment