Sunday, August 17, 2014

The Study

See oli kolm-neli aastat tagasi ehk? Võibolla olin juba enne 2008. aastal EKA kultuuriantropoloogia magistrisse astumist otsinud mööda veebiavarusi tantsuantropoloogia magistriõppe võimalusi, takerdudes tee peal uutesse terminitesse nagu etnokoreoloogia, entomusikoloogia ja muud taolised.

Mind kummitas see, mida olin selleks ajaks juba mitu head aastat kasutanud oma töös - küsimus, kuidas ja miks inimesed läbi aegade ning eri paikades tantsivad või end tantsuliselt liigutavad. Mis selle taga on... ja selle all.

Roehampton võtab praeguseks juba 6210 naela oma tantsuantropoloogia magistrikraadi eest, London võtab rõõmuga lisaks.

Ungari keel näis mulle pisut liiga ületamatuna ja etnokoreoloogia termin liiga rahvatants, tahtsin veel laiemalt mõelda.

Ja siis mõne aasta pärast leidsin Choreomunduse - näiliselt nii ideaalse! Õpe Norras, Prantsusmaal, Ungaris ja sealsamas Londoni Roehamptonis, stipendium kahe aasta peale 20 000 (selleks hetkeks oli mul juba Iirimaa aasta kogemus käes ning Erasmuse toetuserahades pettutud - ning võlad ikka veel maksmata), õppejõududeks Andrée Grau, László Felföldi ja teised, mida veel tahta! Kokku saad neljalt ülikoolilt diplomi ja jõhkralt rahvusvahelisi kolleege, tulevasi ja vabalt ka praegusi oma ala tippe kursusekaaslaste näol kampa ning loodetavasti jääb teele mõni erialane konverents või seminargi.

Kõik tundus ilus nagu lill.

Iirimaa takistas esimesel aastal kandideerida, ja seejärel eelmise magistrikraadiga tegelemine, ja lõpuks jõudis õige hetk. Ja kui kogu sisseastumispaberi mäe olin välja lasknud ja uuesti läbi lugenud, siis jäi korraga endale ka mulje, et vau, minusuguse "tegija" peaksid nad küll ilma pikemalt küsimata vastu võtma... enesemüümise kaunis kunst.

Aprillis 2014 jõudis mitteametlik kinnitus, et olen vastu võetud.
Mais 2014 jõudis ametlik.
Juunis 2014 jõudsid toetuslepingud ja kahtlused said kinnitust - jaa, tore, nii äge, olete vastu võetud, teie stipp on 20 000 aastas.... sellest 8000 võtame õppemaksuks kohe ära ja ülejäänud saate kätte summas 500 eur kuus. Ei, öömaja ei ole meie poolt, nagu kodulehelt ja programmitutvustusest tundus. Ükski reis ka loomulikult mitte. Ei, teid ei võetud esimeseks aastaks Prantsusmaale, nagu olite kandideerinud, vaid Norra...

Terve juuli (pärast ennatlikke hüvastijätte, mis olin tööpartneritega ja õpilastega teinud) mõtlesin ainult sellest, et realistiks jäädes peaksin loobuma. Norra on VEEL kallim kui Iirimaa. Cost of Living lehekülje järgi on Norra pea kolmandiku võrra kallim kui Londongi...

Pearl and Alphonse Climber, 'Folk Dance', Pearl Primus Collection, American Dance Festival Archives

Ja siin ma siis nüüd olen. Ja juba on näljane olla.
Aga sellest juba järgmisel korral.


No comments:

Post a Comment